dimecres, 16 d’abril del 2008

La passió segons Catul


No sé si el poc que hem traduït de Catul ha despertat la vostra curiositat el suficient com per consultar, si més no, el Google. Si ho heu buscat en català, us haurà portat en primera instància a la web de S. Giralt (els de Google cada dia l'encerten més). Si encara no ho heu fet, què espereu? Hi trobareu una bona síntesi del personatge i uns enllaços la mar de pertinents (recordeu que no els he posat jo, que ningú dispari al pianista!) que us remeten fins i tot a zones obscures, com no podia ser d'altra manera tractant-se d'un poeta així de passional.
D'altra banda hi ha un parell d'il·lustracions de la península de Sirmio, al Lago di Garda. No és un mal lloc, especialment fora de temporada, per a aquells que teniu la "Bassa de la Farga" com a referent de "llac" i el de Banyoles com a paradigma.

Forçant les coses, el refrany que avui ens ofereix la Laura G. es podria capgirar i seria d'aplicació a Catul. Llençant-me a la rima fàcil, el refrany es podria traduir per "l'home instruït sempre és ric". A l'època de Catul la inversa era més certa. El noi es podia dedicar als seus poemes perquè tenia un pare ric que li havia pogut procurar una educació exquisida. Avui, amb l'escola pública i gratuïta, la riquesa ja no és una condició sine qua non. O no ho hauria de ser, que no és ben bé el mateix (deixem-ho aquí, que m'escalfo)

9 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola!!

Em feia pena deixar l'entrada en blanc, per tant, comento.

He intentat llegir-me el text de Catul de la web de Sebastià Giralt, però, com que no es poden fer dos coses a l'hora, simplement vaig arribar al tercer paràgraf... ^^" Però bé, els de 2n ja sabem quatre coses de Catul, per tant...

La veritat és que, certament, avui en dia els diners no són "tan" una raó sine qua non, ja que una persona intel·ligent (o que tingui pesquis...) pot arribar molt lluny, ara, gràcies a què el govern implantà l'educació obligatòria (tot i que em pregunto si realment en alguns casos hauria de ser obligatòria fins a tan tard...:S)Tot s'ha de dir, però, que, qui té un "papà" amb diners(moooooolts), ho té més fàcil per a "succeed" a la vida ^^".

Però, sincerament, trobo que, a parer meu, no té gràcia no haver de fer res per a guanyar-se les coses. Si t'ho has de "currar" llavors, veus que tenen més valor :)

CU tomorrow!!!

Ariadna

Anònim ha dit...

què passa amb els comentaris?

HLF

xevi ha dit...

en part passa que els he de moderar, i que per tant no surten fins que els he llegit (en cap de setmana això vol dir més aviat tard) M'agradaria no moderar res, però això passaria per garantir comentaris firmats i que cadascú assumís les seves opinions. La manera més simple és tenir un compte google, però a segons quines edats això no és habitual (tenir un fotolog no val aquí) D'altra banda, estic molt satisfet perquè no m'ha calgut moderar res, he pogut deixar passar tot el que he rebut.
i ep! tampoc no cal comentar-ho tot. Si algú segueix els links i en treu un profit personal, ja s'hi val, no? el blog porta 1050 descàrregues en 20 dies, amb un promig de 28 "visitants únics" al dia, més que suficient pel que es volia. Si tothom comentés alguna cosa... m'hauria de dedicar només a això!

àpali, cu, #.#... i tot això que us agrada!

xevi ha dit...

i Ariadna, "sí a todo", com el windows!

(per cert, ja heu anat al Lago di Garda ni que sigui via Google earth?)

Anònim ha dit...

Pero que passa aquiiii!!!???
Això està molt mort!! :)

No pot pas ser... ^^

Vinga, que paseu un molt bon pont!

Fins dillunsss!!
MUAA*


_ ALÍCIAA* _

xevi ha dit...

exàmens?

wade2998 ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Jo sí, exàmens....

Per cert Xevi, molt interessant això del Catul, no en sabia res, al Crèdit també hi podria entrar algun tema de les persones distingides o amb suc per explicar d'elles no? (Quan acabem am la vida quotidiana i tot això...) És una proposta, per a mi interessant.


Apalins doncs, SALUT I BON PONT!!(A estudiar xD)



[RoGeR]**

xevi ha dit...

Roger, a tercer toca el que toca, però es pot tenir en compte.